چگونه یخچال خود را مرتب کنیم ؟

چگونه یخچال خود را مرتب کنیم ؟

چگونه یخچال خود را مرتب کنیم ؟

چگونه یخچال خود را مرتب کنیم ؟ : محصولات، گوشت ها و سایر مواد تشکیل دهنده را جدا و مرتب نگه دارید. با این نکات تخصصی یاد بگیرید که چگونه یخچال خود را مانند یک حرفه ای مرتب کنید.

فروشگاه لوازم آشپزخانه ایران هوم ور ارائه کننده انواع ظرف پیرکس ، لومینارک ، فنجان لومینارک ، تابه پیرکس و … همراه با ارسال به اقصی نقاط کشور می باشد.

تمیز کردن یخچال می تواند مقدار زیادی عرق و چربی آرنج را بگیرد. اما وقتی خوب و تمیز است، برای حفظ آن به تلاش زیادی نیاز ندارد. بهترین راه برای تمیز نگه داشتن یخچال این است که آن را مرتب و بدون ریزش نگه دارید. با چند استراتژی حرفه ای و لوازم جانبی راحت، می توانید یخچال خود را بدون لکه و هماهنگ نگه دارید. در اینجا نحوه سازماندهی یخچال خود را آورده ایم تا زمانی که می خواهید یک وعده غذایی تهیه کنید یا یک میان وعده بخورید، همیشه دقیقاً بدانید همه چیز کجاست.

چگونه یخچال خود را مرتب کنیم ؟
برای جلوگیری از آلودگی متقابل سازماندهی کنید

یخچال خود را به روشی که سرآشپزهای حرفه ای یخچال خود را سازماندهی می کنند، سازماندهی کنید. با ایمنی غذا به عنوان اولویت اصلی، سرآشپزها معمولا آشپزخانه های تجاری خود را بر اساس دمای پخت هر غذا ترتیب می دهند. به عنوان مثال، غذاهای آماده و باقی مانده غذاها در قفسه های بالایی قرار می گیرند، در حالی که گوشت ها و مرغ ها در پایین نگه داری می شوند. نگهداری و سازماندهی اقلام به این روش از آلودگی متقابل جلوگیری می کند، مانند ریختن مواد غذایی خام به سطوح پایین تر.

چگونه قفسه ها و کشوهای یخچال خود را مرتب کنیم؟

با استفاده از همان نکات و اصول حرفه‌ای‌ها، بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه صاحبان خانه می‌توانند یخچال‌های خود را در یک قفسه مرتب کنند.

  1. قفسه های بالا و پایین
    اقلامی مانند باقیمانده غذا، نوشیدنی‌ها و غذاهای بسته‌بندی شده مانند ماست را در قفسه‌های بالایی نگهداری کنید. غذاهای خام، مانند گوشت های برنامه ریزی شده برای غذاهای پخته شده، باید در قفسه های پایینی قرار گیرند.
  2. درها
    چه یخچال فریزر دو درب فرانسوی داشته باشید و چه یخچال فریزر پایینی، باید به خاطر داشته باشید که درب گرم ترین قسمت است. به همین دلیل، بهتر است به جای چیزهایی که به راحتی خراب می شوند، چاشنی ها را در آنجا نگهداری کنید. در حالی که بسیاری از صاحبان خانه ها تمایل دارند تخم مرغ و شیر را در این محفظه های باز قرار دهند، بهتر است آنها را در مناطق سردتر یخچال قرار دهند.
  3. کشوها
    بسیاری از یخچال ها دارای کشوهایی هستند که رطوبت را برای اقلام ظریف مانند سبزیجات و میوه ها کنترل می کند. آنها معمولاً با توجه به کاربرد پیشنهادی آنها برچسب گذاری می شوند، اما اگر نه، باید کشوی بالایی را برای محصولات و پایین را برای گوشت ها تعیین کنید. این به شما کمک می کند تا از آلودگی متقابل جلوگیری کنید. از طرف دیگر، می توانید از هر دو کشو برای محصولات استفاده کنید و گوشت را در جای دیگری در ظرف پلاستیکی شفاف خود نگهداری کنید. این کار از هر گونه نشت ناخوشایند که ممکن است هنگام نگهداری اقلام خام با آن مواجه شوید، جلوگیری می کند.

همچنین میتوانید مطالعه کنید : چگونه باقیمانده غذا را دوباره گرم کنیم

یخچال خود را با ظروف ذخیره سازی سازماندهی کنید

چگونه یخچال خود را مرتب کنیم ؟

علاوه بر چیدمان وسایل توسط قفسه ها و کشوها، راه دیگری برای نظم دادن به یخچال شما استفاده از ظروف و لوازم نگهداری آشپزخانه است. به طور طبیعی، شما در حال حاضر چند ظروف برای باقی مانده غذا در دسترس دارید، اما چند ظروف مخصوص یخچال برای نگه داشتن همه چیز در جای خود وجود دارد.

ظروف پلاستیکی شفاف

همیشه مقداری ظروف پلاستیکی شفاف برای دسته بندی محصولات یا همانطور که در بالا ذکر شد برای نگهداری ایمن گوشت ها در دسترس داشته باشید. داشتن ظروف شفاف به شما این امکان را می دهد که به جای باز نگه داشتن درب و حفر کردن داخل یخچال که باعث هدر رفتن انرژی می شود، فوراً مواد را تشخیص دهید.

سازمان دهنده قوطی نوشابه

خواه برای نوشابه، آبجو، یا هر نوشیدنی کنسرو شده دیگری باشد، یک سازمان دهنده قوطی به شما کمک می کند تا قوطی ها را به طور مرتب روی هم قرار دهید و آماده برای خوردن یک نوشیدنی سرد کنید. اگر بچه دارید، مخصوصاً می‌دانید که وقتی قوطی‌ها به طور تصادفی روی هم چیده می‌شوند، ایجاد بهمن چقدر آسان است.

سوزان تنبل

سوزان تنبل یک راه عالی برای سازماندهی ظروف کوچکی است که گم می شوند و در اعماق یخچال شما مدفون می شوند. به این ترتیب می توانید مواردی مانند فنجان های کوچک ماست، پنیرها و شیشه های ژله خانگی را پیگیری کنید.

چگونه یخچال خود را مرتب کنیم ؟

مطلب چگونه باقیمانده غذا را دوباره گرم کنیمدر تاریخ 14 فروردین 1403 در وبلاگ فروشگاه لوازم آشپزخانه ایران هوم ور بارگزاری شده است.

منبع: https://www.abt.com/learn/how-to-organize-your-refrigerator

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *