چگونه کف آشپزخانه خود را تمیز کنیم

چگونه کف آشپزخانه خود را تمیز کنیم

چگونه کف آشپزخانه خود را تمیز کنیم

با توجه به نزدیک شدن فصل خانه تکانی قصد داریم در این مطلب نکاتی درباره چگونه کف آشپزخانه خود را تمیز کنیم ، بیان کنیم ؛ نحوه تمیز کردن و نگهداری کف آشپزخانه را بیاموزید. ما نکات برتر خود را برای تمیز کردن انواع کفپوش آشپزخانه به اشتراک می گذاریم.

شروع شدن

آشپزخانه قلب خانه محسوب می شود و به راحتی می توان دلیل آن را فهمید. آشپزخانه‌های ما مکان مناسبی برای تهیه غذا و محل پاتوق مشترک دوستان و خانواده است. در طول این زمان‌ها، کف آشپزخانه ما ترافیک زیادی را مشاهده می‌کند، غذاهایی که مرتباً ریخته می‌شوند، پاشیده شدن چربی و موارد دیگر. به طور کلی، کف آشپزخانه ما در برابر فرسودگی و پارگی زیاد مقاومت می کند. بنابراین چگونه می توانیم از نگهداری صحیح آنها اطمینان حاصل کنیم؟ با تمیز کردن معمولی آنها.
Abt روش‌های تمیز کردن مناسب را برای هر نوع کفپوش توضیح می‌دهد و نحوه تمیز کردن کف آشپزخانه خود را با استفاده از پاک‌کننده‌های خانگی ملایم و غیرسمی آموزش می‌دهد. آماده شوید تا به کف آشپزخانه خود درخشش و درخشندگی زیبایی ببخشید!

نحوه تمیز کردن کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک سطحی بادوام برای کف آشپزخانه ایجاد می کند. اما زمانی که با خطوط کثیف دوغاب احاطه شده اند ظاهر زیبای خود را از دست می دهند.
برای تمیز کردن کاشی‌های سرامیکی، با یک محلول آب گرم و با استفاده از مقداری مواد شوینده ملایم یا صابون ظرف‌شویی شروع کنید. از خشک شدن کف کاشی لعابدار در هوا خودداری کنید، زیرا این امر باعث ایجاد لکه های آبی می شود که آب برای مدت طولانی در آن استراحت کرده است. در عوض، بلافاصله پس از شستشو، قسمت های مرطوب را پاک کنید. همچنین به انواع پارچه هایی که برای پاک کردن استفاده می کنید دقت کنید. از پارچه‌های پارچه‌ای یا پارچه‌ای با بافت چوبی استفاده کنید، بر خلاف یک دستمال پاک کن اسفنجی. پاک‌کن‌های اسفنجی تمایل دارند آب کثیف را به اطراف فشار دهند، که در نهایت به خطوط دوغاب مانند ناودان شسته می‌شود.

چگونه کف آشپزخانه خود را تمیز کنیم

 

خرید قابلمه پیرکس

حالا روی دوغاب سرسخت! برای تمیز کردن دوغاب بین کاشی ها به مقداری گریس زانو نیاز است. برای شروع، مخلوطی از آب و جوش شیرین را به آرامی با هم ترکیب کنید تا به شکل خمیر درآید. در مرحله بعد، از یک برس نرم مانند مسواک یدکی استفاده کنید تا خمیر را روی خطوط دوغاب بمالید. در آخر، دوغاب را بشویید و خمیر جوش شیرین اضافی را پاک کنید و با یک حوله میکروفیبر خشک کنید.

چگونه کف آشپزخانه را تمیز کنیم

برای تمیز کردن کف آشپزخانه ، یک بار در هفته از یک پاک کننده میکروفیبر مرطوب برای تمیز کردن سریع استفاده کنید تا ظاهری شبیه به جدید داشته باشید. با این حال، برای تمیز کردن عمیق تر، مطمئن شوید که از یک محصول تمیز کننده غیر ساینده استفاده کنید. اگر از مواد و ترکیب کف خود مطمئن نیستید، از محلول طبیعی سرکه ملایم و آب استفاده کنید تا درخشندگی جلا داده شود.

چگونه کف آشپزخانه خود را تمیز کنیم

 

نحوه تمیز کردن لمینت کف آشپزخانه

لمینت بسیار شبیه مشمع کف اتاق است و تمیز نگه داشتن آن به همین راحتی است. برای درخشندگی کف آشپزخانه شما فقط به یک پاک کننده ملایم خانگی نیاز دارید. یک بار دیگر، اگر نمی توانید لوازم تمیز کننده بخرید، می توانید یک محلول پاک کننده DIY با مقدار کمی سرکه و آب ایجاد کنید.
یکی از مواردی که باید هنگام تمیز کردن کفپوش های لمینت آشپزخانه به آن توجه کرد این است که از دستشویی های بیش از حد خیس و خیس شده خودداری کنید. یک شوینده خیس شده اجازه می دهد تا آب اضافی به تخته های کف نفوذ کند، که می تواند باعث آسیب کف شود. در عوض، پس از تمیز کردن، با یک پارچه میکروفیبر به عقب برگردید تا سطح رطوبت باقیمانده خشک شود. این روش همچنین به شما کمک می کند تا از پوشش ابری جلوگیری کنید.

چگونه کف آشپزخانه خود را تمیز کنیم

 

چگونه لوازم استیل را تمیز کنیم

وقتی صحبت از کفپوش لمینت می شود، هرگز از لوازمی مانند موم، آمونیاک، اکریلیک، محصولات یا محلول های مبتنی بر کلر یا سفید کننده استفاده نکنید. این مواد می توانند باعث آسیب به لایه بالایی کف شوند. همچنین هرگز از بافر، دستگاه پولیش یا پشم فولادی استفاده نکنید که می تواند لایه رویی را نیز خراش دهد یا آسیب برساند.

نحوه تمیز کردن کف چوبی آشپزخانه

کفپوش های چوبی حداقل یک بار در هفته نیاز به جارو کردن و تمیز کردن منظم دارند. مانند سایر انواع کفپوش، بهتر است به هنگام رخ دادن نشت ها رسیدگی شود. و البته، کف آشپزخانه از چوب سخت همچنان هر از چند گاهی لکه های سخت تری را تجربه می کند.
برای از بین بردن لکه های سرسخت، یک یا دو بار در سال از یک پاک کننده مخصوص کف چوبی رقیق شده (طبق توصیه سازنده) برای تمیز کردن عمیق چوب های سخت آشپزخانه خود استفاده کنید. پاپ را در محلول تمیز کننده خیس کنید و سپس آن را کاملاً بچرخانید تا تقریباً خشک شود. شما می خواهید چوب سخت را فقط با یک دستشویی کمی مرطوب تمیز کنید. از آنجایی که کفپوش های چوبی به اندازه سایر انواع کفپوش در برابر آب مقاوم نیستند، مایعات اضافی را پاک کنید تا از آسیب آب ایستاده جلوگیری کنید.

مراقبت های پیشگیرانه روزمره از کف آشپزخانه شما

  1. هرکفپوشی که در آشپزخانه شما وجود دارد، مراقبت های پیشگیرانه روزانه را با این نکات اضافی انجام دهید:
  2. هر روز جارو بکشید تا خرده‌ها، موهای حیوانات خانگی و کثیفی‌های ردیابی شده را جمع‌آوری کنید.
  3. هر هفته آن را تمیز کنید تا بقایای چربی یا پاشیده شدن آن پاک شود.

از محصولات و ترکیبات صحیح استفاده کنید تا آسیب نبیند.
این نکات مراقبتی را دنبال کنید و کف آشپزخانه خود را برای سال های آینده ماندگار خواهید کرد!

این مطلب در تاریخ 21 بهمن 1402 در وبلاگ فروشگاه لوازم آشپزخانه ایران هوم ور بارگزاری شده است.
منبع : https://www.abt.com/learn/how-to-clean-your-kitchen-floor

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *