چرا باید ماشین لباسشویی خود را تمیز کنید

چرا باید ماشین لباسشویی خود را تمیز کنید

چرا باید ماشین لباسشویی خود را تمیز کنید

فروشگاه لوازم آشپزخانه ایران هوم ور با نزدیک شدن به ایام پایانی سال قصد دارد در این مطلب مفید درباره چرا باید ماشین لباسشویی خود را تمیز کنید موارد مهمی که به حفظ و نگهداری از ماشین لباسشویی به شما عزیزان کمک میکند ، ارائه دهد ، پس با ما همراه باشید.

تمیز نگه داشتن ماشین لباسشویی برای از بین بردن کثیفی و کثیفی انباشته شده از لباس های کثیف و همچنین تجمع مواد شوینده بسیار مهم است. این عوامل می توانند بر عملکرد ماشین لباسشویی شما تأثیر بگذارند، بنابراین برای یادگیری نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی، چه در مدل های بار بالا و چه در مدل های درب، به خواندن ادامه دهید.

شروع کار

امروز نکات خود را در مورد نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی به اشتراک می گذاریم. بله، حتی این دستگاه نیز باید شسته شود – و چرخه‌های خشکشویی در حال اجرا به حساب نمی‌آیند. کثیفی و کثیفی لباس های کثیف باید جایی برود و اغلب در داخل دستگاه جمع می شود. مواد شوینده نیز به مرور زمان جمع شده و باعث چسبندگی یا لزج شدن دستگاه می شود.

بدتر از همه، رطوبت ثابت در دستگاه، آن را به بستری برای رشد کپک و کپک تبدیل می کند. این آلاینده‌ها می‌توانند عملکرد ماشین لباسشویی شما را تحت تأثیر قرار دهند و لباس‌ها را آنطور که باید تمیز نکنند یا حتی پس از شست‌وشو بوی بدی پیدا کنند. با گذشت زمان، این قرار گرفتن مکرر در معرض آلودگی ها می تواند بر طول عمر لباس شما تأثیر بگذارد. علاوه بر این، گرد و غبار و کثیفی می تواند در قسمت بیرونی ماشین لباسشویی شما جمع شود و شما را بدون سطح تمیزی بگذارد تا لباس ها را روی آن تا کنید یا لباس های تمیز را بچینید تا زمانی که فرصتی برای کنار گذاشتن آن ها داشته باشید.

چرا باید ماشین لباسشویی خود را تمیز کنید

ما شما را با چند روش مختلف برای حذف گرد و غبار، کثیفی و باقیمانده مواد شوینده از داخل و خارج ماشین لباسشویی آشنا خواهیم کرد تا از عملکرد آن برای سال‌های آینده اطمینان حاصل کنیم. ما همچنین نحوه تمیز کردن واشرهای بار جلو و بالا را که به روش‌های شستشوی کمی متفاوت نیاز دارند، توضیح خواهیم داد.

آنچه شما نیاز دارید

قبل از شروع، مطمئن شوید که تمام لوازم مورد نیاز را برای تمیز کردن آسان در دسترس دارید. خوشبختانه، احتمالاً بسیاری از این موارد را قبلاً در خانه دارید. چند ترکیب مختلف وجود دارد که می توانید برای تمیز کردن ماشین لباسشویی خود از آنها استفاده کنید:

  • سرکه
  • جوش شیرین
  • سفید کننده
  • پارچه تمیز کننده نرم
  • مسواک تمیز و استفاده نشده
  • بطری اسپری (اختیاری)

بسته به چیزی که در دست دارید، می توانید ماشین لباسشویی خود را به روش های مختلف تمیز کنید. هنگام استفاده از سرکه، 1 فنجان سرکه سفید مقطر را مستقیماً در درام بریزید. یک چرخه دمای بالا را تا آخر اجرا کنید. پس از اتمام چرخه، می توانید یک چرخه آبکشی را نیز اجرا کنید تا مطمئن شوید که هر گونه باقیمانده از بین رفته است.

همچنین می توانید مطالعه کنید : هر چند وقت یکبار باید وسایل آشپزخانه خود را تمیز کنید؟

اگر دستگاه شما در حال بارگیری از جلو است، دستگاه سفید کننده را با حدود 1 فنجان سرکه پر کنید. از آنجا، مراحل یکسانی را دنبال خواهید کرد: یک چرخه با دمای بالا و سپس یک چرخه شستشو. همچنین می توانید از سرکه روی دستمال کاغذی یا پارچه استفاده کنید تا محلول های مواد شوینده و سفید کننده را پاک کنید تا باقی مانده های چسبنده از بین برود.

چرا باید ماشین لباسشویی خود را تمیز کنید

اگر می خواهید از جوش شیرین برای تمیز کردن دستگاه خود استفاده کنید، مراحل مشابهی را دنبال خواهید کرد. کسانی که ماشین بارگیری بالایی دارند، ½ تا 1 فنجان جوش شیرین را در درام می پاشند، سپس یک چرخه شستشو با دمای بالا را اجرا می کنند. اگر دستگاه شما به شما اجازه می دهد که درب را بردارید تا چرخه را متوقف کنید، این کار را انجام دهید. بگذارید جوش شیرین و آب بنشینند به شکستن باقی مانده هایی که جدا کردن آنها سخت تر است کمک می کند.

مشاهده قیمت و خرید پارچ و لیوان لومینارک

پس از یک ساعت نشستن (بسته به مدت زمانی که می خواهید سرمایه گذاری کنید یا سطح خاک در دستگاه)، می توانید اجازه دهید چرخه تمام شود. با ماشین لباسشویی درب جلو، باید جوش شیرین را در محفظه مواد شوینده بریزید. برای قدرت تمیز کنندگی بیشتر، می توانید مقداری سرکه نیز در آن بریزید. داغ ترین چرخه شستشوی موجود را انتخاب کنید و یک چرخه آبکشی اضافی برای اطمینان از تمیز بودن ماشین لباسشویی اجرا کنید.
با سفید کننده مایع، ¾ فنجان سفید کننده را به درام در ماشین بارگذاری بالا اضافه می کنید. در مدل بار جلو، شما سفید کننده را به سینی مواد شوینده و سینی سفید کننده اضافه می کنید. بعد، ماشین خالی را روی بالاترین دمای شستشوی موجود اجرا کنید. اگر امکان توقف چرخه در دستگاه شما وجود دارد، باید این کار را پس از پر شدن کامل سبد شستشو از آب انجام دهید.

هنگامی که چرخه تمام شد، می توانید یک چرخه آبکشی را نیز اجرا کنید تا مطمئن شوید که سفید کننده را پاک کرده اید.*توجه: هرگز سفید کننده و سرکه را مخلوط نکنید. با این حال، ممکن است بخواهید لباس‌های بعدی را که بعد از تمیز کردن با سفیدکننده انجام می‌دهید، سفید باشند، به احتمال کمی که باقی‌مانده سفیدکننده در دستگاه شما باقی بماند.

تمیز کردن قسمت بیرونی ماشین لباسشویی

اکنون که کپک، کپک و مواد شوینده را از داخل دستگاه پاک کرده اید، وقت آن رسیده که به قسمت بیرونی آن بپردازید. ما اغلب از بالای دستگاه برای تا کردن لباس‌ها یا قرار دادن لباس‌ها یا حوله‌هایی که از قبل تا شده استفاده می‌کنیم تا زمانی که فرصتی برای کنار گذاشتن آن‌ها داشته باشیم.

تصور کنید که وقتی متوجه شدید انبوهی از حوله های سفید تمیز را روی یک دستگاه کثیف و گرد و غبار گذاشته اید، نا امید شده اید. بنابراین بله، تمیز کردن بیرونی ماشین لباسشویی شما به همان اندازه مهم است که داخل آن است. همانند فضای داخلی، سرکه سفید مقطر یک راه ساده و مقرون به صرفه برای تمیز کردن بیرون ماشین لباسشویی است. یک پارچه سفید تمیز و یک مسواک تمام آن چیزی است که برای تمیز کردن هر گوشه و کناری نیاز دارید تا دستگاهتان مانند روزی که آن را به خانه آورده بودید به نظر برسد.

افزودن سرکه به بطری اسپری آسان تر و کمتر کثیف تر از ریختن مایع از بطری روی پارچه است. استفاده از یک پارچه نرم بهتر از دستمال کاغذی برای جلوگیری از خراشیدن سطح است. سرکه را روی پنجره درب ماشین لباسشویی درب جلویی خود اسپری کنید و با پارچه پاک کنید. شما می توانید داخل دستگاه را بسیار راحت تر ببینید و کاملاً نو به نظر می رسد.

تمیز کردن بار جلو در مقابل ماشین بار بالا

حذف کثیفی و رسوب از داخل یک مدل بارگیری بالا ساده است. همانطور که در بالا مشاهده شد، شما واقعا می توانید فقط محصول تمیز کننده خود را تخلیه کنید، یک چرخه را اجرا کنید و کار را تمام کنید. با این حال، اگر واشر درب جلو دارید، اجزای دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید. علیرغم ویژگی‌های مدرن و کاهش مصرف انرژی، ماشین‌های بارگیری از جلو دارای معایبی هستند که بزرگ‌ترین آنها تجمع در واشر است.

مطمئن شوید که واشر را بعد از هر چرخه (یا هر دفعه که به یاد دارید) پاک کنید تا تجمع رطوبت کاهش یابد. همچنین اگر درب دستگاه را پس از اتمام شستن لباس‌هایتان باز بگذارید، مفید خواهد بود. علاوه بر این، محفظه‌های مواد شوینده، سفیدکننده و/یا نرم‌کننده پارچه نیز مستعد تجمع محصول هستند که می‌تواند بر عملکرد دستگاه تأثیر بگذارد – همچنین خیلی زیبا به نظر نمی‌رسد.

چرا باید ماشین لباسشویی خود را تمیز کنید

روش های جایگزین برای تمیز کردن ماشین لباسشویی

اقلامی مانند سرکه و جوش شیرین بسیار مقرون به صرفه هستند و احتمالاً از قبل آنها را در خانه دارید. با این حال، اگر به دنبال راه آسان‌تری برای تمیز کردن این وسایل هستید، می‌توانید قرص‌های تمیزکننده یا پاک‌کننده‌های مایع را از برندهای معروف شوینده لباس‌شویی نیز خریداری کنید. آنها به اندازه روش هایی که در بالا توضیح داده شد مقرون به صرفه نیستند، اما راه ساده تری را برای ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی ارائه می دهند. مهم نیست که کدام روش را انتخاب می کنید، مهمترین عامل ایمنی است.

مجدداً، مطمئن شوید که سفید کننده را با سایر مواد پاک کننده مخلوط نکنید و مراقب هرگونه بخار باشید. روشی را انتخاب کنید که مناسب سبک زندگی و بودجه شما باشد و ماشین لباسشویی خود را مرتباً تمیز کنید تا از عملکرد مناسب و تمیزترین لباس های ممکن اطمینان حاصل کنید.

پرسش و پاسخ خلاصه

چند بار باید ماشین لباسشویی خود را تمیز کنم؟

شما باید ماشین لباسشویی خود را ماهی یک بار تمیز کنید. برای تمیز نگه داشتن آن قسمت بیرونی دستگاه را بیشتر پاک کنید.

برای تمیز کردن ماشین لباسشویی از چه چیزی استفاده کنم؟

می توانید ماشین لباسشویی خود را با سفید کننده مایع، سرکه، جوش شیرین یا مخلوطی از سرکه و جوش شیرین تمیز کنید.

چرا باید ماشین لباسشویی خود را تمیز کنم؟

تجمع آلاینده‌ها می‌تواند بر کارایی دستگاه شما تأثیر بگذارد و حتی بر تمیزی لباس‌های شما پس از چرخه شستشو تأثیر بگذارد. گرد و غبار، کثیفی، باقی مانده مواد شوینده و کپک می تواند در ماشین لباسشویی شما جمع شود. کثیفی که از لباس شسته می شود می تواند در داخل دستگاه شما جمع شود. بعلاوه، آنهایی که واشر بار جلویی دارند باید با رطوبت و قالبی که در اطراف واشر جمع می شود مقابله کنند.

این مطلب در تاریخ 3 اسفند 1402 در وبلاگ فروشگاه لوازم آشپزخانه ایران هوم ور بارگزاری شده است.

منبع : https://www.abt.com/learn/how-to-clean-a-washing-machine

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *