نکات ما برای تهیه یک قهوه عالی

نکات ما برای تهیه یک قهوه عالی

نکات ما برای تهیه یک قهوه عالی

نکات ما برای تهیه یک قهوه عالی ؛ چه چیزی بهتر از یک فنجان قهوه بعد از غذا؟ با این حال، این لذت مستلزم دانستن نحوه تهیه آماده سازی مناسب بسته به دستگاه شما است. اگر به این فکر می کنید که چگونه با دستگاه خود یک فنجان قهوه عالی درست کنید، در اینجا قوانین و نکاتی وجود دارد که باید برای جلوگیری از اشتباه رعایت کنید.

درست کردن یک قهوه عالی با قهوه ساز فیلتر

قهوه یک نوشیدنی با طعم غنی است که در بین بسیاری از مردم محبوبیت دارد و می توان آن را به روش های مختلفی مطابق با ذائقه شما تهیه کرد. چه قهوه‌تان را طولانی، کوتاه، شیرین یا قوی دوست داشته باشید، باید از روش‌های مختلفی برای دریافت مقدار مناسب استفاده کنید. طرز تهیه همچنین بستگی به این دارد که آیا شما طرفدار قهوه فیلتر از دستگاه هستید یا از دستگاه پیستون، غلاف یا کپسول استفاده می کنید.

ابتدا، اگر قهوه ساز فیلتری در خانه خود دارید، نحوه انجام این کار را بررسی خواهیم کرد. این نکات به شما کمک می کند تا هر روز و هر زمان که بخواهید از یک فنجان قهوه خوشمزه لذت ببرید. اول از همه یادتان باشد که کاغذ صافی را با آب داغ به خوبی بشویید تا دیگر مزه ای نداشته باشد. هنگامی که نوبت به دوز می رسد، باید دقیق باشد: برای 100 میلی لیتر آب، به 10 گرم قهوه آسیاب شده، معادل یک قاشق غذاخوری پر شده نیاز دارید. بهتر است به جای آب لوله کشی از آب تصفیه شده یا آب چشمه استفاده کنید.

مهم است که قهوه شما در حین آماده سازی عطر و طعم خود را از دست ندهد. برای این کار مراقب باشید با گذاشتن آن روی صفحه داغ قهوه ساز برقی نسوزد. توصیه می شود هرگز قهوه را دوباره گرم نکنید. سعی کنید بلافاصله پس از تهیه آن را بنوشید یا در قمقمه نگهداری کنید.

درست کردن یک قهوه عالی با قهوه ساز پلانجر

افرادی که روش ملایم استخراج (معروف به “قهوه آهسته”) را با قهوه عربیکا بسیار معطر ترجیح می دهند، به استفاده از قهوه ساز پیستونی عادت دارند. با استفاده از این دستگاه، مراحل خاصی را باید دنبال کنید تا قهوه ای با کیفیت عالی به دست آورید و در طول روز استراحتی لذیذ به خود بدهید.

قهوه ساز پیستونی که به عنوان فرنچ پرس نیز شناخته می شود، لوازم جانبی مناسبی برای تهیه قهوه عالی هر روز است. با این دستگاه بهترین آسیاب قهوه درشت آسیاب شده است. یک آسیاب خوب می تواند فیلتر را مسدود کند. بهتر است دانه های قهوه را انتخاب کنید و سپس خودتان آنها را با آسیاب به اندازه دلخواه آسیاب کنید. سپس می توانید از یک قاشق چای خوری برای یک فنجان 12 سی سی استفاده کنید.

آبی که در یک کتری تا دمای 90 درجه سانتیگراد گرم شده است را می توان روی قهوه ریخت، به یاد داشته باشید که بین سطح آب و بالای قهوه ساز خود فاصله بگذارید. سپس می توانید درب آن را (بدون فشار دادن پیستون) روی آن بگذارید و به مدت 4 دقیقه دم کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به آرامی پیستون را فشار دهید تا قهوه را فشار داده و مایع گرانبها را در فنجان خود جمع کنید.

همچنین بخوانید: رسپی یک کوکتل شیک بدون الکل با لومینارک

از دستگاه غلاف خود به درستی استفاده کنید

می توانید قهوه را با قهوه ساز ایتالیایی، پرکولاتور یا دستگاه اسپرسوساز درست کنید. اگر دستگاه غلاف یا کپسول دارید، ممکن است این فرآیند آسان‌تر به نظر برسد، اما برای گرفتن بهترین نتیجه نیاز به برنامه‌ریزی دارد.

یک غلاف (یا کپسول) معادل یک قهوه واحد است، بنابراین بعداً نمی‌توانید از آن استفاده مجدد کنید. تنها مشکل واقعی با دستگاهی از این نوع، تنظیم مقدار آبی است که قرار است استفاده کنید. برای تهیه ریسترتو یا اسپرسو بین 25 تا 40 میلی لیتر آب نیاز دارید. در مورد قهوه فرانسوی که قوت کمتری دارد، قهوه باید در مقدار بیشتری آب رقیق شود، حدود 60 میلی لیتر.

یک نکته عملی برای طعم بهتر قهوه این است که دستگاه خود را یک بار در روز خالی کار کنید. این به شما امکان می دهد آب را بدون قرار دادن کپسول یا غلاف برای تمیز کردن دستگاه، پرایم کردن پمپ و شستشوی محفظه استخراج، اجرا کنید. به این ترتیب، قهوه بعدی که درست می کنید، تمام طعم های آن حفظ می شود.

لوازم جانبی برای لذت بردن از قهوه

برای اینکه هر قهوه را به لحظه ای آرامش تبدیل کنید، خرید لیوان های زیبا و بادوام توصیه می شود. مدل های زیبا و جامد قهوه خانگی شما را زیباتر می کند. لیوان شیشه ای یا عقیق یک انتخاب کلاسیک برای حفظ عطر خوب است. با مجموعه ای از لیوان هایی که در اختیار دارید، می توانید طعم قهوه های مختلف را با خانواده و دوستان سازماندهی کنید.

بسته به میل خود، می توانید لیوان، فنجان یا کاسه ای با ظرفیت ایده آل برای لذت بردن از یک قهوه کوتاه، بلند یا اسپرسو پیدا کنید. برای دستور العمل های لذیذ، می توانید فنجان های شفافی را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد فوم، کارامل یا لاته را ببینید. یک لیوان عایق نیز راه حلی عالی برای نگهداری قهوه در دمای مناسب است.

برای یک قهوه خوش طعم، یک برشته تازه بهترین انتخاب است. شما می توانید آن را از رستورانی تهیه کنید که در آن قهوه تازه برشته شده برای فروش موجود است. گزینه دیگر این است که بسته ای با تاریخ برشته اخیر از سوپرمارکت انتخاب کنید. علاقه مندان به قهوه می توانند برای آسیاب قهوه خود روی یک آسیاب دستی یا برقی سرمایه گذاری کنند.

این مطلب در تاریخ 12 اسفند 1402 در وبلاگ فروشگاه لوازم آشپزخانه ایران هوم ور بارگزاری شده است.

منبع : https://www.luminarc.com/blog/our-tips-for-making-a-perfect-coffee/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *