چگونه سینک آشپزخانه را تمیز کنیم ؟

چگونه سینک آشپزخانه را تمیز کنیم ؟

چگونه سینک آشپزخانه را تمیز کنیم

شاید حدس نزنید، اما سینک می تواند کثیف ترین مکان در خانه باشد. به جای اینکه اجازه دهید کثیفی بر پایه مواد غذایی جمع شود، درباره چگونه سینک آشپزخانه را تمیز کنیم و بهترین راه‌ها برای تمیز نگه داشتن این فضاها بیشتر بدانید.
تصویر تمام چیزهایی که برای تمیز کردن سینک خود نیاز دارید: جوش شیرین، اسفنج، لیمو، نمک و موارد دیگر

کاسه پیرکس اصل فرانسه

شروع کردن

قبل از اینکه از نزدیک به سینک خود نگاه کنید، آن را از هر چیزی که هنوز داخل آن است پاک کنید. این ممکن است شبیه برداشتن قفسه ظروف، انداختن باقیمانده غذا در سطل زباله، فرستادن ضایعات غذا به داخل زهکشی به سمت زباله دان باشد (ما در مورد نحوه تمیز کردن آن نیز صحبت خواهیم کرد) و ماشین ظرفشویی خود را بارگیری کنید تا زمانی که پر شود. متوجه خواهید شد که چه مقدار باکتری و زباله های غذا در اینجا گیر می کنند، چه این زباله ها به سمت فاضلاب کشیده شده باشند یا نه. از اینجا، ما در مورد نحوه تمیز کردن سینک خود، چه از جنس چینی، چه فولادی یا چیز دیگری صحبت خواهیم کرد.

چگونه سینک آشپزخانه را تمیز کنیم ؟

1 : وسایلت را جمع کن

بسته به نوع سینکی که دارید، احتمالاً به ابزارهای مختلفی برای درخشش آن نیاز خواهید داشت. شما هرگز از پشم فولادی بر روی چینی (یا هر نوع سینک دیگری) استفاده نمی کنید، اما برخی از مواد نیاز به لمس خشن دارند در حالی که برخی دیگر نیاز به ملایمت در هنگام تمیز کردن دارند. نحوه تمیز کردن سینک خود را بسته به جنس آن با ورق تقلب دستی ما بیاموزید.

فولاد ضد زنگ: برای داشتن یک روکش نقره ای درخشان، می خواهید بدون بر جای گذاشتن خراش، به گریس آشپزخانه حمله کنید. برای انجام این کار، به موارد زیر نیاز دارید: یک اسفنج، یک پارچه میکروفیبر، جوش شیرین، صابون ظرفشویی و سرکه.

کوارتز و مس متخلخل: در حالی که این دو سطح به هیچ وجه شبیه به هم نیستند، باید کمی بیشتر از غرق‌کننده‌ها مراقب آنها باشید. برای این مواد، فقط به صابون ظرفشویی کلاسیک، سرکه و آب گرم از شیر آب خود نیاز دارید.

پرسلن: این یک سطح غیر متخلخل است، بنابراین ممکن است فکر کنید که باید به اندازه دلخواه خود را تمیز کنید. اما با این مواد نیز باید ملایم باشید: هر کسی به شما می گوید که به راحتی تراشه می کند. شما به یک پارچه میکروفیبر، لیمو، نمک و صابون ظرفشویی نیاز دارید.
برای دفع زباله و تخلیه: زهکشی ها جایی هستند که همه چیز به پایان می رسد، اما آنها می توانند بسیار ناخوشایند باشند، و همچنین دفع زباله.

خرید انواع ابزار آشپزخانه

برای تمیز کردن کامل هر دو به موارد زیر نیاز دارید: جوش شیرین، سرکه، تکه‌های لیمو، نمک دریایی درشت، تکه‌های یخ و آب جوش.
برای شیر آب: مکانی که اغلب نادیده گرفته می‌شود، شیر آب می‌تواند به سرعت درشت شود، به‌ویژه که اغلب با دست‌های کثیف آن را لمس می‌کنید. چه در فضای باز باغبانی کرده باشید و چه مواد پخته نشده مانند سبزیجات، پنیرها و حتی گوشت خام را آماده کرده باشید، احتمالاً این جایی است که دست‌هایتان را تمیز می‌کنید—و زمانی که یاد می‌گیرید چگونه سینک خود را تمیز کنید باید اولویت داشته باشید. یک برس، اسفنج، کیسه پلاستیکی و آب صابون بردارید. اگر شیر آب شما گوشه های کوچکی دارد که دسترسی به آنها سخت تر است، از یک برس بطری یا مسواک قدیمی استفاده کنید. برای تمیز کردن عمیق، از کش، سرکه و کیسه پلاستیکی استفاده کنید.

چگونه سینک آشپزخانه را تمیز کنیم,عکس بزرگ‌نمایی شده از کاسه سینک با آب صابون و دستکش صورتی در حال تمیز کردن لگن

2 تمیز کردن حوضه، دیوارها و موارد دیگر

در این مورد از تمیز کردن آشپزخانه، بهتر است از بالا به پایین شروع کنید. سطح سینک شما به راحتی تمیز می شود و می تواند حاوی تعداد زیادی باکتری نامرئی باشد و شما می خواهید که به سمت فاضلاب و خارج از خانه شما حرکت کند. چک لیست زیر را بررسی کنید تا یاد بگیرید که چگونه سینک خود را تمیز کنید، خواه از چینی کامل ساخته شده باشد یا از فولاد ضد زنگ درخشان.

  • فولاد ضد زنگ: با افزودن پاک کننده خود به سطح مرطوب شروع کنید. کف لگن خود را با جوش شیرین بپوشانید تا تمیزی نهایی را به دست آورید. به اضافه کردن جوش شیرین ادامه دهید تا کاملاً پوشانده شود و در جهت دانه حرکت کنید. در مرحله بعد، کمی صابون ظرفشویی و آب داغ به یک اسفنج اضافه کنید: وقتی یاد می گیرید چگونه سینک خود را تمیز کنید، وقت آن است که شستشو دهید. از بالا به پایین کار کنید، دیواره های سینک خود را به سمت حوضچه صاف تر و در نهایت به داخل زهکش تمیز کنید. اگر بعد از این فرآیند کثیفی بیشتری مشاهده کردید، از روش زیر استفاده کنید: جوش شیرین بپاشید، سپس با سرکه اسپری کنید. پس از پایین آمدن کف، این کار را با کمی صابون ظرفشویی روی اسفنج تکرار کنید. در نهایت، همه آن را بشویید و از یک پارچه میکروفایبر برای مراقبت از لکه های آبی استفاده کنید.
  • کوارتز: به جای جوش شیرین، از صابون ظرفشویی ملایم و سرکه برای شستشوی سینک خود استفاده خواهید کرد. با صابون ظرفشویی و آب داغ روی اسفنج خود شروع کنید، سپس از بالا به پایین بشویید، از پهلوها شروع کنید و به سمت زهکش حرکت کنید. اگر با لکه های سخت مواجه شدید، 15 تا 20 دقیقه با سرکه خیس کنید. در نهایت، همه آن را بشویید و با یک پارچه میکروفایبر خشک کنید تا مطمئن شوید که آب باقی نمانده است.

  • مس: بسیاری ممکن است بپرسند که چگونه سینک ظرفشویی را که از مس ساخته شده است، تمیز کنیم. و حق با شماست، بهتر است مراقب این ماده باشید: نمی خواهید به پتینه محافظ آن آسیب بزنید. و دلیل خوبی دارد: اثر ضد میکروبی دارد! برای سینک های مسی از همان روش بالا استفاده کنید. با صابون ظرفشویی، یک اسفنج و آب داغ شروع کنید، سپس شروع به شستشو کنید. اگر هنوز لکه ها یا مناطقی را می بینید که نیاز به توجه بیشتری دارند، از سرکه برای خیساندن استفاده کنید. سرکه به دلیل ماهیت اسیدی آن یک پاک کننده مس شناخته شده است.
  • چینی: ظروف چینی به راحتی لکه دار می شوند و این تنها یکی از دلایلی است که شما باید بدانید که چگونه سینک خود را تمیز کنید. گاهی اوقات، چینی حتی ممکن است زنگ زده شود. ابتدا آب را اجرا کنید و سینک ظرفشویی را کمی خیس کنید، سپس آن را به آرامی بکشید تا مرطوب شود، اما کاملاً خشک نشود. سپس از جوش شیرین برای پوشاندن سطح استفاده کنید. در نهایت چند قطره پراکسید هیدروژن به آن اضافه کنید. سپس نوبت به اسکراب می رسد، چه با یک اسفنج قابل اعتماد یا برس اسکراب. از کناره ها تا انتها به پایین بشویید و با فشار دادن هر زباله به داخل زهکش کار را تمام کنید. همه آن را بشویید و سینک را با یک پارچه نرم خشک کنید.

نحوه تمیز کردن دریچه خشک کن

هنگامی که پاک کردن تمام باکتری‌های روی سطح را به پایان رساندید، زمان آن فرا رسیده است که در درک نحوه تمیز کردن سینک ظرفشویی، کمی عمیق‌تر کاوش کنید: به داخل فاضلاب، زباله‌دان و در نهایت شیر آب بروید.

چگونه سینک آشپزخانه را تمیز کنیم ؟

3 : زهکشی و دفع زباله

این همان فضایی است که معمولاً انتظار دارید بدترین بوها از آن بیرون بیاید. جایی است که بقایای غذا را می‌شوید و فراموش می‌کنید که دفع را دور بریزید، یا جایی است که بعد از تهیه غذا برای تعطیلات، دست‌هایتان را می‌شوید (با یک بوقلمون کبابی عظیم). در اینجا نحوه تمیز کردن زهکشی سینک و زباله ها برای آشپزخانه ای با عملکرد عالی آورده شده است.

  1. با جوش شیرین شروع کنید: وقت آن است که به ترکیب همیشه کاربردی جوش شیرین و سرکه برگردید. جوش شیرین را روی قسمت بیرونی آبکش بپاشید و مقداری را نیز در آبکش بریزید. برای به دست آوردن نتایج دلخواه، از نسبت یک قسمت جوش شیرین به دو قسمت سرکه استفاده خواهید کرد. بسته به اندازه زهکش شما، می تواند یک فنجان، دو فنجان یا بیشتر باشد: فقط این نسبت را ثابت نگه دارید.
  2. بریزید و ترکیب کنید: هنگامی که جوش شیرین را به قسمت بیرونی آبکش اضافه کردید و آن را نیز پایین ریختید، سرکه خود را در آن بریزید. خواهید دید که ترکیب شروع به حباب زدن می کند: به آهستگی و به آرامی آن را اضافه کنید. سپس 15 دقیقه صبر کنید تا واکنش کامل شود.
  3. زمان آب گرم: آن آب جوش آماده پاکسازی هر یک از زباله های باقی مانده است که جوش شیرین و سرکه از زهکش کثیف سینک یا زباله ها جدا شده اند. این یک روش کلاسیک، امتحان شده و واقعی برای خلاص شدن از شر هر گونه باقیمانده مواد غذایی است که ممکن است به فاضلاب بچسبد. حتی می توانید از آن در حمام برای باز کردن سیل سینک حمام استفاده کنید. برای گرفتگی های سخت تر، ممکن است لازم باشد این فرآیند را چند بار طی کنید.

  4. جهت دفع: دفن زباله جایی است که همه چیز یا تخلیه می شود یا بین تیغه ها گیر می کند. برای دستگاه و برای سلامت آشپزخانه شما خوب است که مرتباً آن را تمیز کنید و مطمئن شوید که از آن به درستی استفاده می کنید. برای یادگیری نحوه تمیز کردن سینک ظرفشویی و زباله های خود، تکه های یخ، تکه های لیمو و نمک درشت را به فاضلاب خود اضافه کنید و مطمئن شوید که در زباله دان شما فرو می رود. سپس، آب سرد را اجرا کنید و محل دفع زباله را روشن کنید تا یخ تمام شود.نمک به تمیز کردن عمیق تیغه ها کمک می کند، در حالی که یخ هر گونه زباله گیر کرده را از بین می برد. در نهایت، لیموی اسیدی به از بین بردن بوی ماندگار کمک می کند.
  5. فلنج لاستیکی را فراموش نکنید: فلنج لاستیکی که زهکشی و دفع زباله شما را از هم جدا می کند، کلیدی است و می تواند بسیار زشت نیز باشد. نمی دانید چگونه فلنج لاستیکی سینک خود را تمیز کنید؟ شما به یک مسواک قدیمی یا یک مسواک بطری نیاز دارید: این مسواک یک امتیاز برای تمیز کردن است. فقط در صورتی به صابون ظرفشویی نیاز خواهید داشت که قبلاً فرآیند تمیز کردن بالا را انجام داده باشید: در غیر این صورت، یک دستمال مرطوب ضد باکتری به شما کمک می کند کار را تمام کنید. مقداری صابون ظرفشویی را به مسواک یا برس بطری خود اضافه کنید و سطح و زیر فلنج را مسواک بزنید.

 

چگونه سینک آشپزخانه را تمیز کنیم ؟

4 : شیر آب

شیر آب اولین جایی است که در سینک خود با آن تعامل دارید، چه دستانتان تمیز باشد و چه کثیف. این مکان اصلی برای پنهان شدن و رشد باکتری ها است و گوشه ها و شکاف ها حتی می توانند رشد کپک و کپک را تقویت کنند. شما باید بیشتر از نحوه تمیز کردن سینک خود بدانید. بهترین راه هایی که می توانید شیر آب را تمیز کنید و چگونه در آینده درخشان نگه دارید را بیابید.

به سادگی شروع کنید: با اضافه کردن آب گرم و صابون ظرفشویی به اسفنج خود شروع کنید، سپس شیر آب را کاملاً پاک کنید. شیر آب و دسته ها را در دستمال مرطوب اولیه پر از صابون قرار دهید، زیرا این فضاها محل نگهداری باکتری ها هستند.

یک تمیز کردن عمیق هفتگی: یک کیسه پلاستیکی را با سرکه یا آب لیمو پر کنید—اسید موجود در هر یک از این دو قسمت کارهای زیادی را برای شما انجام می دهد. سر شیر آب را داخل کیسه پر از مایع قرار دهید و یک نوار لاستیکی دور آن و شیر آب ببندید تا کیسه را روی سر شیر محکم کنید. بگذارید نیم ساعت تا یک ساعت بماند. وقتی کارتان تمام شد، محلول هر گونه زباله را از آب سخت، کلسیم و غیره پاک می کند.

با کمی تلاش آشپزخانه خود را سرحال کنید

اکنون که می دانید چگونه سینک خود را تمیز کنید (خواه ظروف چینی، فولاد ضد زنگ، کوارتز یا مس) کاملاً آماده کار هستید. تقریباً همه چیزهایی که در فهرست ابزارهای ما وجود دارد، احتمالاً چیزی است که قبلاً در خانه دارید، و اگر نه، وقت آن رسیده است که جوش شیرین و سرکه را به فهرست خود اضافه کنید – آنها برخی از چندمنظوره ترین محصولاتی هستند که می توانید داشته باشید.

از شستن خود حوضه گرفته تا اطمینان از اینکه دفع زباله در بهترین حالت خود عمل می کند، تعهد به یک رژیم کلید خانه سالم است. برای اطلاعات بیشتر در مورد نصب زباله‌دان جدید، نحوه تمیز کردن سینک یا سایر نکات و ترفندهای کارشناسان ما، مرکز یادگیری ما را بررسی کنید. و اگر هنوز سوالی دارید، ما اینجا هستیم تا کمک کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با اعضای تیم ما با شماره 800-914-2061 تماس بگیرید

این مطلب در تاریخ 28 بهمن 1402 در وبلاگ فروشگاه لوازم آشپزخانه ایران هوم ور بارگزاری شده است.

منبع : https://www.abt.com/learn/how-to-clean-your-sink

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *