نحوه طعم دار کردن استیک گوشت و مرغ + 1 نکته مهم

نحوه طعم دار کردن استیک گوشت و مرغ + 1 نکته مهم

نحوه طعم دار کردن استیک گوشت و مرغ

به درستی ماریناد کنید

هرکسی در مورد اینکه با سس ها و مارینادها چه کار باید کرد نظرات متفاوتی دارد. با این حال، برخی از اصول اساسی وجود دارد که باید از آنها پیروی کرد.

اگر ماریناد شیرین و شیرین است، مانند Nou Gaan Ons Braai Schweet & Spicy، در ابتدا از اضافه کردن زیاد آن خودداری کنید. در عوض، گوشت خود را تا یک سوم آخر زمان پخت آن با برس بمالید و مرتباً آن را بچرخانید تا چسبندگی خوبی داشته باشد. اگر ماریناد شیرین شیرین را خیلی زود اضافه کنید، احتمالاً می سوزد و پوسته سیاه ناخوشایندی در اطراف گوشت ایجاد می کند – به خصوص اگر زغال سنگ هنوز خیلی داغ باشد.

برای طعم کردن مواد غذایی محتلف میتوانید از کاسه پیرکس و تابه پیرکس که در اندازه و ابعاد مختلف هستند و از کیفیت بالایی برخوردار هستند در کنار ابزار آشپزخانه و ظرف سوفله وارمردار برای سرو غذا استفاده کنید.

مارینادهای سرکه، مانند سس لیمو و گیاه انتخابی شما، باید از قبل اضافه شوند. اگر می توانید گوشت خود را یک شب در آن خیس کنید. اسید موجود در سرکه گوشت را کمی نرم می کند و جذب آن می شود و در کل آن را طعم دار می کند. وقتی آن را روی آتش می‌پزید، قسمت اعظم آن از روی حرارت تبخیر می‌شود و طعمی را که جذب گوشت شده بود، باقی می‌گذارد. هرچه مدت زمان بیشتری بتواند از قبل در آن فرو برود، گوشت طعم بیشتری خواهد داشت.

نحوه طعم دار کردن استیک گوشت و مرغ + 1 نکته مهم

چگونه مرینیت کنیم

یک ترفند عالی این است که از یک کیسه زیپ دار برای مارینیت کردن استفاده کنید. این نه تنها تمام طعم را حفظ می کند، بلکه تضمین می کند که غذای شما کاملاً پوشانده شود. شما به سادگی باید هر ساعت یا بیشتر کیسه را در یخچال برگردانید (بسته به مدت زمانی که آن را می گذارید). اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که یک سیلر جاروبرقی داشته باشید، این ایده آل است. این طعم را با نیروی مهر و موم به غذا تزریق می کند و به شما امکان می دهد روند را تسریع کنید.

اگر می خواهید از ظرف استفاده کنید، مراقب باشید که از ظرف غیر واکنشی مانند پلاستیک، فولاد ضد زنگ یا چینی استفاده کنید. بیشتر ظروف فلزی با طعم واکنش نشان می دهند و غذای شما را آلوده می کنند

چه چیزی برای مرینیت کردن

مرغ برای مرینیت کردن ایده آل است زیرا به راحتی طعم آن را جذب می کند. تکه های مرغ را باید تقریباً 24 ساعت در ماریناد بگذارید تا طعم آنها محفوظ بماند. ماریناد مرغ انتخابی West Pack Lifestyle دارای فرمول عالی برای نشان دادن بهترین طعم است. برای اینکه ماریناد به داخل تکه های مرغ کامل نفوذ کند، باید قطعات را قبل از قرار دادن آنها در ماریناد گاز بگیرید. انجام این کار به آن اجازه می دهد تا برای کامل ترین طعم، بین شکاف ها نفوذ کند. برای طعم بیشتر، مقداری از آب لیموی دلخواه ما را اضافه کنید.

همچنین می توانید مطالعه کنید : کاربردی ترین لوازم آشپزخانه در سال 1403

استیک‌های دقیقه‌ای و استیک‌های نرم شده برای مارین‌کردن عالی هستند زیرا نازکی سطح بزرگ‌تری نسبت به حجم استیک ارائه می‌دهد. بنابراین ماریناد قادر به نفوذ بیشتر در گوشت خواهد بود. این تکه ها را می توانید به مدت 6 ساعت در ماریناد بگذارید. استیک های ضخیم تر نیز از ماریناد عمیق به مدت 12 تا 24 ساعت سود زیادی خواهند برد. آنها با ماریناد گوشت انتخابی وست پک و سس بی اچ باستینگ بهترین ترکیب را دارند.

ماهی و سبزیجات را می توان تا یک ساعت با هر یک از محصولات عالی ما مرینیت کرد، Sauce-a-licious Lemon & Herb یک گزینه عالی است. انجام این کار با کمترین تلاش طعمی عالی به شام می دهد.

بسیار مهم است که به یاد داشته باشید هنگامی که ماریناد استفاده شد، پس از آن آلوده می شود و بنابراین باید دور ریخته شود و دوباره استفاده نشود. استفاده مجدد از ماریناد می تواند منجر به پیامدهای ناسالم شود.

نحوه طعم دار کردن استیک گوشت و مرغ + 1 نکته مهم

دستور تهیه ماریناد استیک تند

  • 1/3 فنجان سس سویا کوینز
  • 1/2 فنجان روغن زیتون
  • 1/3 فنجان آب لیمو کوینز
  • 1/4 فنجان سس کوئینز ورسستر
  • 1 قاشق غذاخوری پودر سیر
  • 3 قاشق چایخوری ریحان خشک
  • 1 قاشق چایخوری فلفل سفید
  • 1 قاشق چایخوری جعفری خرد شده
  • 1 قاشق چایخوری فلفل مکزیکی سس
  • 1/2 قاشق چایخوری فلفل سیاه خرد شده

راهنمایی‌ نحوه طعم دار کردن استیک گوشت و مرغ + 1 نکته مهم

تمام مواد را به مدت 30 ثانیه در مخلوط کن بریزید.
گوشت را حداقل 8 ساعت قبل از استفاده، مرینید کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نکات خانه و جدیدترین ابزارها، ما را دنبال کنید.

این مطلب در تاریخ 20 فروردین 1403 در وبلاگ فروشگاه لوازم آشپزخانه ایران هوم ور بارگزاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *