Blog

چه زمانی لوازم خانگی خود را تعویض کنید

چه زمانی لوازم خانگی خود را تعویض کنید

لوازم خانگی یکی از اجزای حیاتی هر خانه است. آنها زندگی را آسان تر، راحت تر و راحت تر می کنند. با این حال، مانند هر چیز دیگری در زندگی، آنها برای همیشه دوام نمی آورند. تعمیر و نگهداری مناسب برای اطمینان از عمر طولانی‌تر لوازم خانگی شما مهم است، زیرا تعویض برخی از آنها بسیار پرهزینه است. در این مقاله، علائم و نشانه‌هایی را که لوازم خانگی شما نیاز به تعویض دارند و میانگین طول عمر هر کدام بررسی می‌کنیم.

میانگین طول عمر لوازم خانگی

به طور متوسط، اکثر لوازم خانگی اصلی بین 8 تا 15 سال عمر می کنند، اما بسته به نوع دستگاه و نحوه نگهداری آن می تواند بسیار متفاوت باشد. از این بازه زمانی متوسط برای کمک به برنامه ریزی و بودجه برای جایگزینی یک دستگاه استفاده کنید. برخی از لوازم قدیمی را می توان تعمیر کرد تا عمر بیشتری داشته باشند.

ماشین های ظرفشویی چقدر عمر می کنند؟

عمر متوسط ماشین ظرفشویی حدود 10 تا 13 سال است. اگرماشین ظرفشویی شما صداهای غیرعادی می دهد و ظروف را تمیز نمی کند، ممکن است نیاز به تعمیر و نگهداری داشته باشد. اگرقدیمی‌تر می‌شود و در حال بحث در مورد تعویض یا تعمیر آن هستید، یک قانون کلی برای استفاده وجود دارد. اگر هزینه تعمیر تقریباً از نصف هزینه دستگاه اصلی بیشتر است، بهتر است ماشین ظرفشویی را تعویض کنید. [2]

مایکروویو چقدر دوام می آورد؟

طول عمر مایکروویو شما بستگی به استفاده و نگهداری دارد. برای مثال، اگر یک مایکروویو به خانواده‌ای پرجمعیت که به شدت از آن استفاده می‌کنند و با تعمیر و نگهداری کمی استفاده می‌کنند، خدمت می‌کند، انتظار می‌رود حدود 4 تا 5 سال دوام بیاورد. یک خانواده متوسط با استفاده معمولی از مایکروویو و نگهداری خوب باید انتظار داشته باشد که مایکروویو آنها حدود 7 تا 8 سال دوام بیاورد. مایکروویو که کمتر توسط یک فرد استفاده می شود و به خوبی نگهداری می شود، می توان انتظار داشت که حدود 10 سال دوام بیاورد.

مشاهده انواع ظرف پیرکس مناسب استفاده در مایکروویو

فرها چقدر عمر می کنند؟

به طور متوسط، اجاق‌ها می‌توانند بین 10 تا 15 سال دوام بیاورند و اگر محدوده گازی را انتخاب کنید، ممکن است کمی بیشتر نیز کار کنند. اگر جرقه زنی فر شما معیوب است، سیم کشی آن شل است، رویه شیشه سکوریت ترک خورده است یا اگر علائم دیگری را تجربه می کنید که پخت و پز را با آن خطرناک می کند، بهتر است فر را تعویض کنید. با این حال، اگر فقط نیاز به تعویض یک قطعه خاص دارید، می‌توان آن را تحت ضمانت شما پوشش داد، و پس از آن ممکن است صرفاً تعمیر فر منطقی‌تر باشد.

چه زمانی لوازم خانگی خود را تعویض کنید

ماشین لباسشویی و خشک کن چقدر عمر می کند؟

عمر متوسط ماشین های لباسشویی 10 سال است در حالی که خشک کن ها 13 سال عمر می کنند. بسیاری از مصرف کنندگان آنها را به طور همزمان جایگزین می کنند تا مطابقت داشته باشند. اگر نگران ظاهر نیستید، مطمئناً خوب است که لوازم خانگی را یکی یکی تعویض کنید.

ماندگاری یخچال ها چقدر است؟

طول عمر یخچال بسته به مدل و ویژگی ها حدود 10 تا 15 سال است. از وضعیت کار یخچال خود به عنوان یک سنج برای تعویض در مقابل تعمیر استفاده کنید. اگر یک قطعه جداگانه نیاز به تعویض یا تعمیر داشته باشد، تعمیر آن آسان تر از چندین قطعه خراب است.

مدت زمان دفع زباله چقدر است؟

دفع زباله می تواند تا 12 سال طول بکشد. اگر زباله شما بیش از 12 سال قدمت دارد، ممکن است زمان آن رسیده که زباله جدیدی تهیه کنید. هزینه متوسط تعمیر زباله‌دان می‌تواند گران‌تر از نصب زباله‌دان جدید باشد، بنابراین هنگام فکر کردن به تصمیم خود این را در نظر داشته باشید.

نشانه های رایجی که نشان می دهد زمان تعویض لوازم خانگی فرا رسیده است

اگر لوازم خانگی شما باید توسط یک متخصص بررسی شود، در اینجا برخی از علائم هشدار دهنده وجود دارد که باید با آنها تماس بگیرید:

  • صداهایی مانند زمزمه یا سوت، صدای بیش از حد غیر عادی
  • دستگاه روشن نمی شود و از کار افتاده است
  • نشت آب از اطراف دستگاهقبوض آب و برق بیشتر از حد معمول است

همچنین میتوانید مطالعه کنید : مجموعه مورد علاقه … آب نبات های هنری 💫

اگربین تعویض و تعمیر تصمیم می گیرید، قانون 5-10-15 را دنبال کنید: اگر دستگاه 5 ساله است، بهتر است تعمیر شود. اگر10 سال از عمر آن گذشته است، هزینه های تعمیر را با تعویض مقایسه کنید. و اگر 15 سال یا بیشتر است، بهتر است فقط آن را تعویض کنید.

از خود در برابر تعویض غیرمنتظره لوازم خانگی محافظت کنید

برای محافظت از خود در برابر تعویض غیرمنتظره لوازم، ایده خوبی است که سن لوازم خود و طول عمر مورد انتظار آنها را پیگیری کنید. تعمیر و نگهداری منظم و تعمیرات سریع نیز می تواند عمر لوازم شما را افزایش دهد. همچنین، سرمایه گذاری در گارانتی خانه یا بیمه لوازم خانگی را در نظر بگیرید تا هزینه تعویض غیرمنتظره را پوشش دهید.

این مطلب در تاریخ 13 اردیبهشت 1403 در وبلاگ آموزشی فروشگاه لوازم آشپزخانه ایران هوم ور بارگزاری گردید.

منبع : https://www.luminarc.com/blog/favorite-collection-arty-candies%f0%9f%92%ab/

9190265729

Recent Posts

نگهداری مناسب مواد غذایی در بانکه و ظرف پیرکس

نگهداری مناسب مواد غذایی در بانکه و ظرف پیرکس نگهداری مناسب مواد غذایی در بانکه…

2 روز ago

نظم دهی به یخچال و فریزر با استفاده از ظرف پیرکس

نظم دهی به یخچال و فریزر با استفاده از ظرف پیرکس نظم دهی به یخچال…

1 هفته ago

مجموعه مورد علاقه … آب نبات های هنری 💫

مجموعه مورد علاقه … آب نبات های هنری💫 در این مطلب مصاحبه ای با مارین…

3 هفته ago

5 روش هوشمندانه برای پنهان کردن وسایل آشپزخانه

5 روش هوشمندانه برای پنهان کردن وسایل آشپزخانه 5 روش هوشمندانه برای پنهان کردن وسایل…

3 هفته ago

وسایل آشپزخانه پرطرفدار کدامند؟

وسایل آشپزخانه پرطرفدار کدامند؟ وسایل آشپزخانه پرطرفدار کدامند؟ : چه بزرگ باشند و چه کوچک،…

4 هفته ago

10 بهترین برند لوازم آشپزخانه برای خانه شما بخش دوم

‌10 بهترین برند لوازم آشپزخانه برای خانه شما بخش دوم 10 بهترین برند لوازم آشپزخانه…

4 هفته ago