Blog

نظم دهی به یخچال و فریزر با استفاده از ظرف پیرکس

نظم دهی به یخچال و فریزر با استفاده از ظرف پیرکس

نظم دهی به یخچال و فریزر با استفاده از ظرف پیرکس :یک یخچال نامرتب معایب زیادی دارد: محصولات غیرقابل ردیابی، تاریخ انقضا گذشته، مواد غذایی فاسد شده… با این حال، تنها به چند نکته و کمی نظم و انضباط نیاز است تا یخچال خود را تمیز و مرتب نگه دارید، که تضمین کننده بهداشت کامل و صرفه جویی در وقت روزانه است!

تنها چیزی که لازم است چند نکته و کمی نظم و انضباط است تا یخچال خود را تمیز و مرتب نگه دارید! در اینجا نکات ما برای بهینه سازی یخچال شما آورده شده است.

یخچال خود را بشناسید؛ مدل های مختلفی از یخچال وجود دارد:

یخچال های تهویه شده یا هم زده: سرما به طور یکنواخت در سراسر یخچال پخش می شود. این بدان معنی است که دما در سراسر یخچال یکسان است. یخچال های استاتیک: دما در هر منطقه متفاوت است. به دستورالعمل های خود نگاه کنید تا ببینید کدام منطقه سردترین است.
قبل از اینکه یخچال خود را کنار بگذارید، ممکن است ایده خوبی باشد که بدانید یک غذای خاص را با توجه به حالت نگهداری آن در کجا نگهداری کنید!

غذای خود را در جای مناسب نگهداری کنید

بسته به نوع غذا نباید آن را در یک مکان نگهداری کنید زیرا باید در دماهای مختلف نگهداری شود.

گوشت های خام، ماهی، صدف ها، پنیرهای شیر خام، محصولات تازه باز شده و محصولاتی که یخ زدایی می کنید باید در سردترین منطقه، بین 0 تا 3 درجه سانتی گراد قرار گیرند. دسرهای شیر، لبنیات، پنیرهای تازه، غذاهای آماده خانگی یا صنعتی و شیرینی‌ها باید در قفسه‌های بالایی که دمای آن بین ۴ تا ۶ درجه سانتی‌گراد است، نگهداری شود.

همچنین میتوانید مطالعه کنید : چه زمانی لوازم خانگی خود را تعویض کنید

میوه ها و سبزیجات و همچنین پنیرهای سفت یا پنیرهایی که در مرحله بلوغ هستند را می توان در سطل سبزیجات نگهداری کرد که معمولاً در حدود 7-8 درجه سانتیگراد است. تخم مرغ های تازه، کره، مرباها، نوشیدنی ها، چاشنی ها را می توان در درب دستگاه قرار داد که دمای آن 6 تا 8 درجه سانتی گراد است.
توجه داشته باشید:

فقط آن دسته از موادغذایی را که باید در یخچال نگهداری شوند قرار دهید. تخم مرغ، مربا، شیر باز نشده نیازی به نگهداری در یخچال نیست.

یخچال خود را زیاد بار نکنید

در واقع، اگر یخچال خود را بیش از حد بارگذاری کنید، سرما نمی تواند به درستی عبور کند، موثر نخواهد بود، بنابراین حفظ مواد غذایی بد خواهد بود. همچنین مهم است که از بار بیش از حد یخچال خود جلوگیری کنید تا از نزدیکی و تماس مواد غذایی با یکدیگر جلوگیری کنید. در واقع، اگر همه غذاها با هم تماس داشته باشند، آلودگی غذا آسان تر می شود و خطر آلوده شدن غذا حتی بیشتر می شود.

یخچال و غذا باید تمیز باشند

برای ماندگاری بیشتر غذا، پیشنهاد می کنیم میوه ها و سبزیجات را قبل از گذاشتن در یخچال بشویید.

چیزی که هنگام تهیه غذا حتی بهتر و راحت تر است، پوست کندن و خرد کردن سبزیجات است. سپس آنها را در جعبه های نگهداری نگهداری کنید تا مدت بیشتری در یخچال نگهداری شوند.

نگهداری در انواع مختلف از ظرف پیرکس

برای داشتن یخچالی مرتب تر و کاربردی تر، مواد غذایی خود را در جعبه های نگهداری نگهداری کنید. جعبه ای برای گوشت، جعبه ای برای چاشنی ها، جعبه ای برای پنیر و جعبه های دیگر برای باقیمانده غذا، این به شما این امکان را می دهد که بدانید تنها با باز کردن یخچال چه چیزی باقی مانده است: در زمان و البته صرفه جویی در بودجه خود صرفه جویی خواهید کرد.

نکته : روی جعبه‌های خود برچسب تاریخ باز شدن محصولات و تاریخ مصرف آن‌ها بزنید. وقتی جعبه را کنار می گذارید، به یاد داشته باشید که برچسب را به سمت خود قرار دهید تا وقتی در یخچال را باز می کنید بتوانید هر برچسب را ببینید.

باقیمانده خود را در پیرکس ذخیره کنید

برای سازماندهی بهتر یخچال و جلوگیری از چرخاندن ظرف با قرار دادن مستقیم ماهیتابه در یخچال، باقیمانده های خود را در جعبه های نگهداری مانند Easy Box یا Keep’n Box قرار دهید، آنها به شما امکان می دهند ذخیره سازی را بهینه کنید. یخچال شما با حفظ تازگی غذا.

اگر می‌خواهید روز بعد یا در هفته غذا بخورید، سپس به سر کار بروید، ظرف خود را مستقیماً در جعبه سیاه یا Pure Box Active بریزید. جعبه های ذخیره سازی ما برای سهولت در زندگی روزمره شما طراحی شده اند. محصولات آشپزی شما از فریزر به مایکروویو بدون برداشتن درب به لطف دریچه خود می روند، بنابراین از برآمدگی های احتمالی محافظت می کنند.

هیچ راز دیگری برای بهینه سازی یخچال و نگهداری مواد غذایی تا زمانی که ممکن است وجود ندارد. اکنون این شما هستید که سازماندهی یخچال مناسب خود را پیدا کنید!

این مطلب در تاریخ 20 اردیبهشت 1403 در وبلاگ آموزشی فروشگاه لوازم آشپزخانه ایران هوم ور بارگزاری گردید.

منبع : https://www.luminarc.com/blog/how-to-organize-your-fridge/

9190265729

Recent Posts

نگهداری مناسب مواد غذایی در بانکه و ظرف پیرکس

نگهداری مناسب مواد غذایی در بانکه و ظرف پیرکس نگهداری مناسب مواد غذایی در بانکه…

5 روز ago

چه زمانی لوازم خانگی خود را تعویض کنید

چه زمانی لوازم خانگی خود را تعویض کنید لوازم خانگی یکی از اجزای حیاتی هر…

3 هفته ago

مجموعه مورد علاقه … آب نبات های هنری 💫

مجموعه مورد علاقه … آب نبات های هنری💫 در این مطلب مصاحبه ای با مارین…

3 هفته ago

5 روش هوشمندانه برای پنهان کردن وسایل آشپزخانه

5 روش هوشمندانه برای پنهان کردن وسایل آشپزخانه 5 روش هوشمندانه برای پنهان کردن وسایل…

4 هفته ago

وسایل آشپزخانه پرطرفدار کدامند؟

وسایل آشپزخانه پرطرفدار کدامند؟ وسایل آشپزخانه پرطرفدار کدامند؟ : چه بزرگ باشند و چه کوچک،…

4 هفته ago

10 بهترین برند لوازم آشپزخانه برای خانه شما بخش دوم

‌10 بهترین برند لوازم آشپزخانه برای خانه شما بخش دوم 10 بهترین برند لوازم آشپزخانه…

4 هفته ago